KORA-kompagnierne

I KORA medvirker 11 kompagnier med 12 forskellige interaktive forestillinger i 2019/20.

Kompagnierne og deres danseforestillinger retter sig mod

  • Daginstitutioner (for de yngste på 0 – 24 måneder og 3 – 6 år)
  • Grundskolen (indskoling og SFO, mellemtrin og udskoling)

Her kan du se, hvilke kompagnier, I kan få besøg af.

For Daginstitutioner

MYKA / Månen – for de yngste på 0 – 24 måneder
Tiny Dancer / YEM – for de 2½ – 6-årige

For Skoler

Dansstationens Turnékompagni / Matta Matta 2.0 – for elever i 0. – 3. klasse
Liminal / Hva’ så menneske? – for elever i 0. – 3. klasse
Uppercut Danseteater / BODY PARTS – for elever i 0. – 3. klasse
MYKA / Polar Bear – for elever i 0. – 4. klasse
Rapid Eye / Domino Effekten – for elever i 0. – 6. klasse
Meshes / Mash Up – for elever i 4. – 6. klasse
E.M. Dansekompagni / Vi2 – for elever i 4. – 9. klasse
Running Sculptures / Med kroppen på opdagelse – for elever i 4. – 9. klasse
Nordic Beasts / THE ERA OF NO TALENT RISING (BTSE) – for elever i 6. – 10. klasse
Gazart / At falde – til og fra – for elever i 6. – 10. klasse


E.M. Dansekompagni / Vi2

For elever i 4. – 9. klasse

Vi2 er en interaktiv danseforestilling, der tager udgangspunkt i, hvad der sker, når mennesker mødes. Vi beskæftiger os med temaer som perception og førstehåndsindtryk. 

Med Vi2 sætter vi fokus på, hvordan tid, rum, stemning og udtryk har indflydelse på vores første møde med et andet menneske. Oplever vi mon
en person forskelligt, hvis vi ser vedkommende i et andet lys, med ny musik, andre sko, andet hår, i et nyt tempo eller fra en anden vinkel?  

Eleverne bliver budt inden for i et danselaboratorium, hvor vi tester forskellige koreografiske virkemidler, som de selv skal prøve kræfter med. De skal blandt andet selv lave små sekvenser, køre det igennem koreografiens krydderikværn og tilpasse deres værk. Eleverne kommer til at beskæftige sig med grundmateriale, som bruges i forestillingen.
”Vi2” er skabt i samarbejde med Åben Dans, egnsteater i Roskilde.  

Mød danserne før besøget via deres VIDEOHILSEN

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling.

Hvordan opleves det at komme ud blandt børn på en skole, hvor man på en gang skal være performer og igangsætter? Se hvad Esther og Michael fra E.M. Dansekompagni siger om det.

Mere om de medvirkende

Michael Tang (DK) er uddannet moderne danser fra Iwanson i München. Siden 2009 har han danset og medvirket i store og små produktioner i ind- og udland, alt fra abstrakt og konceptuel dans til store kommercielle forestillinger

Beatrice Eriksson (DK/SE) arbejder som freelance danser, performer, koreograf og underviser. Beatrice er uddannet fra Iwanson International School of Contemporary Dance i München 2010-2013. Som underviser i Danmark har hun pirmært været tilknyttet scenekunstskoler i Køge og Lyngby, hvor hun har undervist  børn og unge i drama, sang og dans. I sit arbejde som freelance performer har hun bland andet koreograferet og danset i ’Halsan Basaars’ seneste musikvideo, hun har medvirket i ’Danmark har talent’ på TV2. Senest dansede hun inde på hovedbiblioteket i Azadeh Ghavamrad/Content opsætning “Go west”.


Gazart / At falde – til og fra

For elever i 6.-10. klasse

Hvad afgør, hvor vi hører til, og hvornår vi føler os hjemme? Er det det samme, som får os til at stikke ud? Er det dialekten, accenten, udseendet, eller er det alle de små referencer til fortiden, det indforståede, duften, humoren?

At falde – til og fra tager livtag med spørgsmål om identitet og tilhørsforhold. Med koreografi af Tali Rázga og tekst af den prisbelønnede dramatiker Tomas Lagermand Lundme udtrykker forestillingen sig gennem dans og ord. Alle bevægelserne i forestillingen er udviklet af danserne. Forestillingen veksler mellem et tekstligt og et bevægelsesmæssigt udgangspunkt.

Mød danserne før besøget via deres VIDEOHILSEN

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk information til den interaktive danseforestilling.

Mere om de medvirkende

Fie Dam Mygind (DK) er uddannet moderne danser fra Salzburg Experimental Academy of Dance i 2010. Fie arbejder som danser og performer i ind- og udland, og er desuden en del af den tværkunstneriske gruppe MomAndDad.

Micaela Kühn (DK/CL) er uddannet moderne danser fra skoler i Chile og Tyskland. I 2016 afsluttede hun desuden uddannelse som danseformidler fra Den Danske Scenekunstskole i Kbh. Hun arbejder som udøvende danser og underviser i en række forskellige danseproduktioner rundt om i Europa.

Søren Linding Urup (DK) har baggrund i gymnastik og sportsdans og har siden kastet sig over moderne dans. Han har arbejdet som danser i mange forskellige forestillinger i Danmark, Tyskland og Spanien, og har desuden mange års erfaring som underviser i bevægelse, gymnastik og moderne dans.


Liminal / Hva’ så menneske?


For elever i 0. – 3. klasse
Performanceteatret Liminal kommer på besøg med forestillingen Hva’ så menneske?, der undersøger energiens væsen. Energi er elektrisk, slatten, let, tung, lille og stor. Al energi i universet er konstant, men ændrer form ustandselig. Har vi alle en særlig energi, og kan energi smitte eller deles? Liminal leger med den abstraktion, som energi egentlig er, og danserne inviterer eleverne ind i et værksted af dans og bevægelse.

“Vores arbejde for børn og unge koncentrerer sig om projekter, der aktivt inddrager sit unge publikum, både i den skabende proces og i selve forestillingerne. De skal udfordres og præsenteres for nye idéer og perspektiver, men samtidig opleve et scenekunstnerisk rum, der kan mærkes på egne kroppe, og hvor deres egen stemme og deres egne refleksioner har en plads.” Adelaide Bentzon, kunstnerisk leder af Liminal.

Mød danserne, før I får besøg – via deres VIDEOHILSEN

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling.

Mere om de medvirkende

Adelaide Bentzon (DK) er sammen med Erik Pold, kunstnerisk leder af performanceteateret Liminal. Hun er oprindeligt uddannet som koreograf fra School for New Dance Development i Amsterdam, og har siden 1998 arbejdet med scenekunst som koreograf og iscenesætter i feltet mellem dans, performance og musikteater. Gennem de sidste fem år har hun primært fokuseret på projekter for børn og unge, og læser desuden en Master i kultur og æstetik, medier og læring for børn og unge på Syddansk universitet.

I får besøg af tre ud af fire følgende dansere:
Daniel Norback (DK/SE) er født i Sverige, men har de seneste 20 år været fast en del af det eksperimenterende scenekunstmiljø i København. Som kunstnerisk leder af gruppen NORPOL, i tætte kunstneriske samarbejder og som performer i et væld af værker, både for voksne, børn og unge. Han har erfaring med improvisation, musik, tekstproduktion og publikumsinteraktion.

Tomomi Yamauchi (DK/JP) er født og opvokset i Japan. Hun trænede musical teater på Theater Art College i Tokyo og London Studio Center. Tomomi er uddannet danser fra Skolen for Moderne Dans i Danmark ved Statens Teaterskole i ’99. Tomomi har arbejdet som freelance danser og performer i forestillinger af Liminal.dk, Living Creatures, Åbendans, GAZART, SIGNA, DADADANS, Running Sculptures, Stewart Lynch, Lene Boel med flere.

Søren Linding Urup (DK) har baggrund i gymnastik og sportsdans og har siden kastet sig over moderne dans. Han har arbejdet som danser i mange forskellige forestillinger i Danmark, Tyskland og Spanien, og har desuden mange års erfaring som underviser i bevægelse, gymnastik og moderne dans.

Jeppe Kaas Vad (DK) har en baggrund i sport og teater og begyndte at danse i 2013. Siden har han taget uddannelse i dans og koreografi på Den Danske Scenekunstskole. Han har arbejdet som danser og underviser i både ind- og udland, bl.a. på Det Kongelige Teater, Åben Dans og Moving Into Dance Mophatong.

Foto: Martin Dam Kristensen


MYKA / Polar Bear

For elever i 0. – 4. klasse

Arktis smelter, isen forsvinder.
Hvad med fremtiden? Hvor skal isbjørnen bo, når det smukke islandskab er smeltet?
I Polar Bear kan I tage på en kropslig rejse med to charmerende isbjørne som omdrejningspunkt. Et nærværende og livsbekræftende, interaktiv danseforestilling, der tager afsæt i de klimaforandringer, vores klode gennemgår.

Den interaktive danseforestilling er et mix af uddrag fra forestillingen ”Polar Bear” og laboratorie, hvor eleverne forvandles til dansende isbjørne i en koreografisk leg med kunstig sne, hvor de på egen krop afprøver isbjørnens legefulde bevægelser.

Mød danserne før I får besøg – via deres VIDEOHILSEN

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling.

Mere om de medvirkende

I får besøg af to eller tre af følgende dansere:
My Grönholdt (DK/SE) er leder af kompagniet MYKA og er uddannet danser på Skolen for Moderne Dans 2007-2011. My arbejder som freelance danser, performer, koreograf og underviser.

Julie Rasmussen (DK/NO) arbejder som dansekunstner med base i København, hvor hun producerer egne forestillinger og performer for andre koreografer og kompagnier. Siden 2010 har hun arrangeret dansefestivalen Ravnedans i Norge og i København arrangerer hun festivalen NORDLYS, der også har taget konceptet med videre til Manila/Filippinerne.

Birgitte Lundtoft (DK) er uddannet danser fra Den Danske Scenekunstskole. Hun har arbejdet som både danser og underviser nationalt og internationalt. Hun har samarbejdet med koreografer og kunstnerkollektiver som Ellen Kiilsgaard, E.K.K.O., Augustine, Stands og Dans m.fl.

Raymond Roa (DK) er uddannet danser fra Newcastle College og Den Danske Scenekunstskole. Han er en erfaren danser, der gennem årene bl.a. har arbejdet med koreografer som Athena Valha, Fruake Requardt, Kitt Johnson og My Grønholdt.

Hilde I. Sandvold (DK/NO)
er uddannet danser fra Den Danske Scenekunstskole. Hun er en erfaren performer, der gennem årene bl.a. har arbejdet med koreografer som Kitt Johnson, Tina Tarpgaard, Edhem Jesenkovic, Martin Forsberg og Wim Vandekeybus.

Georgia Kapodistria (CY/DK) arbejder som danser, danseformidler og koreograf i København. Hun er uddannet bachelor i dans på Folkwang Universitet der Künste i Essen (2013) og danseformidler på Den Danske Scenekunstskole (2018). Georgias arbejde er stærkt præget af at hun som kunstner inddrager folk i det, hun brænder for.

Foto: Søren Kristoffer Kløft


Rapid Eye / Domino Effekten

For elever i 0. – 6. klasse

Kan naturens love blive omstødt? Eller er alt en konsekvens af noget andet?

Den interaktive danseforestilling Domino Effekten viser sammenhængen mellem årsag og virkning og er en poetisk-humoristiske forestilling, der giver inspiration til selv at eksperimentere og gå på kreativ opdagelse i hverdagen.

To performere og en live-musiker præsenterer fragmenter af Domino Effekten, og eleverne bliver inviteret ind i et eksperimenterende laboratoriedel, hvor de selv kan lege med forestillingens elementer. Årsag-virkning princippet udforskes med kroppe og objekter på ganske Storm P-agtig vis!

Mød danserne før besøget via deres VIDEOHILSEN

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling

Mere om de medvirkende

Samuel Gustavsson (SE) – Jonglør Cirkusstudier 1998 i Stockholm, efterfølgende ensemblemedlem Cirkus Cirkör. Sidenhen diverse produktioner indenfor nycirkus, dans og fysisk teater, bl.a.for Dramaten, Kitt Johnson X-act, Rapid Eye.

Sture Ericson (SE) – musiker, komponist, saxofonist. Velkendt del af den internationale avantgardescene i Europa og USA. Medlem af flere jazzbands, deltagelse i internationale Jazzfestivaler og gigs. Leverer musikalske eksperimenter på høj niveau til bl.a. Kitt Johnsons danseforestillinger og live- musiker hos Rapid Eye.

David Tholander (SE) – Tryllekunstner og skuespiller. Uddannet i fysisk teater ved École Internationale du Théâtre Jacques Lecoq, Paris 2013. Arbejder med tryl, koreografi og fysisk teater, bl.a. som medlem af det fransk/norsk baserede teaterkompagni The Krumple.

Kajsa Bohlin (SE) – Kunstner, akrobat og digter. Uddannet på University of Dance and Circus, Stockholm – 2007-2010.


Running Sculptures / Med Kroppen på opdagelse

For elever i 4. -9. klasse

“Folk ved, hvad de gør.
Ofte ved de også, hvorfor de gør det,
men hvad de ikke ved er, hvad det de gør, gør.”  – Michel Foucault

Hvordan føles det, når vi opdager, at vi hele tiden er med til at skabe og påvirke den virkelighed, som vi deler med hinanden?
Med kroppen på opdagelse inviterer deltagere og dansere sammen på en rejse for at undersøge verden gennem bevægelse, ord, krop og musik.

Sammen med tre professionelle dansere udforsker vi, hvordan man kan blive klogere med kroppen ved at være med i den kreative proces. Den interaktive danseforestilling er en rejse ind i det foranderlige rum, som dyrker processen, uforudsigeligheden og forandringen frem for resultatet.

Danserne er i spil på gulvet, mens eleverne bliver bombarderet med valg, som de skal tage stilling til. På den måde er eleverne selv med til at skabe koreografien og være aktive i dansen. Og de opdager, at ikke to oplevelser er ens – at deres valg har indflydelse på deres egen og kammeraternes oplevelse.

Mød danserne før I får besøg – via deres VIDEOHILSEN

Hent forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling

Læs mere om Running Sculptures

Mere om de medvirkende

Lars Dahl Pedersen (DK) er uddannet i dans og koreografi fra Den Danske Scenekunstskole 1995-1999 og er cand.mag. i filosofi fra Københavns Universitet, 2016

Marlene Bonnesen (DK) er danser og koreograf uddannet fra Den Danske Scenekunstskole, 2011-2015.

Mette Overgaard (DK) er professionel dansekunstner uddannet fra Iwanson International i München 2006-2009 og danseformidler fra Den Danske Scenekunstskole, 2011-2013.


Uppercut Danseteater / BODY PARTS

For elever i 0. – 3. klasse

I oplever uddrag af Body Parts en danseforestilling om at møde sig selv i mørket og komme ud på den anden side, i Uppercut Danseteaters helt særlige fusion af moderne dans og breakdance.

To søskende må  i Body Parts finde balancen mellem fantasi og virkelighed på en legende rejse gennem natten, der både er spændende og lidt skræmmende, men mest af alt sjov!

I laboratoriet er elever og lærere med på gulvet. Her udforsker vi gennem bevægelser kontraster mellem frygt og glæde samt leg og alvor. Vi bruger fantasiuniverset fra forestillingen som inspiration – som går fra soveværelset ud til junglens dyr og tilbage gennem den dybe skov. I processen arbejder vi bl.a. kreativt i par og afprøver færdigheder fra både moderne dans og break dance.

Mød danserne, før I får besøg – via deres VIDEOHILSEN

Hent forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling

Mere om de medvirkende

I får besøg af to af følgende dansere:

Christina Bonde (DK) er uddannet fra Dansforums 3-årige artistuddannelse ved Performing Arts School samt fra Dansestudiet. Christina har danset i mange år for Uppercut Danseteater og er fast underviser for Dans i Nordvest.

Raphaël Eder Kastling (DK) er uddannet danser fra Hogeschool voor de Kunsten i Amsterdam og Millenium Performing Arts i London. Han har siden arbejdet for kompagnier som Mute Comp.,Uppercut Danseteater og mange flere.

Fatih Berbers (DK) professionelle dansekarriere har rødder i Dans i Nordvest, hvor han som 13-årig begyndte at danse breakdance. Han begyndte sin professionelle karriere i Uppercut Danseteater. Siden har han medvirket i produktionerne Atlas, One, Ugly Douglas og Just Blazin’.

Søren Holten Vestergaard (DK) har gennem Flow Dance Academy’s uddannelse og tilknytning til Uppercut Danseteater’s Mark Phillip og Stephanie Thomasen lært meget forskelligt og blander både break/floorwork og contemporary – en slags urban contemporary.


MESHES / Mash Up

For elever i 4.-6. klasse
Performancegruppe MESHES kommer med den interaktive forestilling Mash Up, der kombinerer performance og et interaktivt værksted med eleverne.
Forestillingen forholder sig til grundlæggende bevægelser, lyde og former i mennesket og dets omgivelser – ogrejser spørgsmål som: 
Hvilken lyd sætter kroppens bevægelser i sving, og hvilke bevægelser sætter lyden i sving?  

Hvordan ser et landskab ud, beskrevet med en krop?  

Kan man gengive lyde fra vores omgivelser med sin krop? 

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling

Mere om de medvirkende 

Jaleh Negari (DK) er komponist og trommeslager, uddannet fra Rytmisk Konservatorium i København (2013-2018). 

Felia Gram-Hanssen (DK) er Billedkunstner og trommeslager, uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademi, Billedkunstskolerne (2008-2015). 

Stine Frandsen (DK) er danser og koreograf, uddannet fra Inter-UniversityCentre for Dance Berlin (HZT) (2012-2015). 

Lea Vendelbo Petersen (DK) er danser og koreograf, uddannet fraIcelandAcademy of the Arts i 2011. 


Dansstationens Turnékompani  / Matta Matta 2.0

For elever i 0.-3. klasse 

Matta Matta 2.0 er en interaktiv, legende forestilling i gymnastikmåtternes land.  

Som aktivt publikum får man mulighed for at hoppe og lande, falde og stå op igen. Forestillingen har elementer af både dans og sport og er på én gang kantet og blød. Sammen med de tre dansere er publikum på første række i en udforskning af fysikalitet på store og små måtter. 

Matta Matta er udviklet i sin oprindelige version i regi af Dansstationen i Malmö. I version 2.0 er Dansstationen og Dansehallerne gået sammen om at udvikle forestillingen til 90 minutters varighed med en større interaktiv del.   

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling

Mere om de medvirkende 

Jonas Örknér (SE) er uddannet danser på Balettakademien i Stockholm i 2003. Som danser har han siden da arbejdet med kompagnier i Norden som Carte Blanche (NO), Norrdans (SE) og Tina Tarpgaard/Recoil Performence Group (DK) samt Dansstationens Turnékompani (SE) og lavet projekter i bl.a. Sydafrika. For tiden arbejder Jonas blandt andet som danser og koreograf med kompagnier i Puerto Rico og Irak. 

Alex Nagy (FR) påbegyndte en bachelor i kunst og dans i byen Lille i Frankrig, som han afsluttede i 2014 på Dans och Cirkushögskolan i Stockholm. Alex arbejder som danser i forskellige sammenhænge, og har også erfaring som scenetekniker. I øjeblikket er han bl.a. tilknyttet ReAct! og Dansstationens Turnékompagni.

Loa Carlslund (DK) er uddannet danser fra Den Danske Scenekunstskole i 2011. Hun arbejder som freelance danser og performer med base i København. Loa er desuden kunstnerisk leder af Teater Minsk, et turnéteater som producerer danseforestillinger for børn og unge og turnerer i hele verden. Sideløbende underviser hun børn og voksne i bevægelse, dans og yoga. 

Matta Matta er udviklet i sin oprindelige version i regi af Dansstationens Turnékompani i Malmö. I version 2.0 er Dansstationen og Dansehallerne gået sammen om at udvikle forestillingen til 90 minutters varighed med en større interaktiv del.   

Matta Matta er iscenesat af The 100Hands 

The 100Hands 

Koreografkollektivet består af Jasper Džuki Jelen (NL/SI) og Mojra Vogelnik Škerlj (SI). De er begge fra Slovenien og bor i Holland. Sammen skaber de danseforestillinger både til scener og forskellige andre steder og rum. Deres arbejde er kendetegnet ved høj fysisk intensitet, interaktivitet og har en intimitet, der tiltaler publikum i alle aldre. 


MYKA / Månen

For de yngste på 0 – 24 måneder

Danseforestilling og sanseligt kunstværksted.
I et magisk nat-univers med dansende månelys går vi, i selskab med to dansere, på opdagelse i et trygt rum til lyden af månesus og poetiske nattemelodier. 

Månen er et interaktivt scenekunstværk på børnenes præmisser, som vækker alle sanser med dans, duft, rekvisitter, lys og musik. Børn og voksne er velkomne til at bevæge sig frit og udforske rummet eller lægge sig ned og nyde oplevelsen.  

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling

Mere om de medvirkende 

My Grønholdt (DK/SE) er leder af kompagniet MYKA og er uddannet danser på Skolen for Moderne Dans i København i 2011. My arbejder som freelance danser, performer, koreograf og underviser og har disse år et særligt fokus på de yngre børn som publikum.

Julie Rasmussen (DK/NO) arbejder som dansekunstner med base i København, hvor hun producerer egne forestillinger og performer for andre koreografer og kompagnier. Hun arrangerer desuden dansefestivaler både I Norge og Danmark.  

My Marie Nilsson (DK/SE) er uddannet på Statens Scenekunstskole i 2013. Hun bor og arbejder som danser i København. My har arbejdet med forskellige koreografer og turneret rundt om i verden. 

Antoinette Helbing (DK/DE) er uddannet danser på ArtEZ Dansacademie i Holland og er siden flyttet til København. Herfra arbejder hun som koreograf og som danser for en række danske og internationale koreografer. 

Marie Bru Eide (NO/DK) er udannet danser og koreograf fra Den Danske Scenekunstskole (2018). Hun arbejder til dagligt freelance for andre koreografer og i egne projekter, med base i København.

Myka er et kompagni, som arbejder med scenekunst for børn og unge.   

Månen udspringer fra MYKA’s danseforestilling og installation Natten, specialdesignet til kreative og koreografiske kunstbesøg i institutioner, på børnenes præmisser, tilpasset deres hverdag. 
www.myka.dk 


Nordic Beasts / THE ERA OF NO TALENT RISING

– BACK TO SCHOOL EDITION

For elever i 6.-10. klasse 

Danseteaterforestilling THE ERA OF NO TALENT RISING er et interaktivt værk om sandheden vs. online branding. Har virkeligheden nogen værdi? Det undersøges med dans og en interaktiv social medie-væg, som publikum er forbundet med. 

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling

Mere om de medvirkende 

Noora Hannula (FI/DK) er prisvindende koreograf, danser og kunstnerisk leder af The Nordic Beasts. Når Noora ikke er optaget af sine egne projekter, danser hun for andre kompagnier i ind- og udland bl.a. Mute Comp. Physical Theater. Hun underviser desuden unge og voksne. Noora har en BA i moderne danseteater fra Amsterdam School of The Arts. 

Lorraine Dambermont (BE)er koreograf og danser. Hun arbejder internationalt blandt andet i Belgien. Lorraine har samarbejdet med en række koreografer og kompagnier og vandt sin første koreografiske pris i 2013. Er uddannet fra Academy of Theatre and Dance i Amsterdam.  

Ida​ ​Duelund​ ​Hansen​ (DK) er komponist, lyddesigner og bassist og medstifter af bandet ​Silvester. Ida arbejder meget med dans og teater, hvor et hovedfokus er at skabe samlende lydlandskaber i elektro-akustiske universer. Hendes værker har været opført i kunstgallerier, viadukter, koncertsale, teatre og industrielle bygninger.  


TINY DANCER / YEM

For de 2½ – 6-årige

Kunstnerduoen TINY DANCER præsenterer YEM en interaktiv danse- og musikforestilling. Vi er på en rejse med en masse baggage – men hvad har vi i kufferterne? Vores hjem?  Hvad vil det sige at føle sig hjemme? Og hvordan kan vi som gruppe føle os hjemme sammen?      

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktiv danseforestilling

PDF med forestillingsbeskrivelse og praktisk info – for institutioner i Københavns Kommune

Mere om de medvirkende kunstenere 

Tiny Dancer er et kompagni, som arbejder med scenekunst for børn og unge. 

Mette Møller Overgaard (DK), dansekunstner, der fokuserer sin koreografiske praksis i projekter, hvor deltagernes fysiske, sociale og kreative etablerede oplevelser er centrale. Mette arbejder i krydsfeltet mellem forskellige kunstarter og ofte stedsspecifikt. Hun har stor erfaring med undervisning og projekter for de yngste. 

David Navndrup Black (DK), lydkunstner, der centrerer arbejdet omkring bevægelse og teknologi. Han samarbejder med andre faggrupper på projekter, der giver nye sensoriske oplevelser af kendte steder. Han anvender percussion og teknologi til at skabe forskellige lydoplevelser for og med børnene.