Aktiviteter

Running Sculptures

Med Kroppen på opdagelse i København

For elever i 4. -9. klasse

“Folk ved, hvad de gør.
Ofte ved de også, hvorfor de gør det,
men hvad de ikke ved er, hvad det de gør, gør.”
Michel Foucault, fransk filosof (1926-1984)

Hvordan føles det, når vi opdager, at vi hele tiden er med til at skabe og påvirke den virkelighed, som vi deler med hinanden? ’Med kroppen på opdagelse’ inviterer deltagere og dansere sammen på en rejse for at undersøge verden gennem bevægelse, ord, krop og musik.

Sammen med tre professionelle dansere udforsker vi, hvordan man kan blive klogere med kroppen ved at være med i den kreative proces. Den interaktive danseforestilling er en rejse ind i det foranderlige rum, som dyrker processen, uforudsigeligheden og forandringen frem for resultatet.

Danserne er i spil på gulvet, mens eleverne bliver bombarderet med valg, som de skal tage stilling til. På den måde er eleverne selv med til at skabe koreografien og være aktive i dansen. Og de opdager, at ikke to oplevelser er ens – at deres valg har indflydelse på deres egen og kammeraternes oplevelse.

Mød danserne før I får besøg – via deres VIDEOHILSEN

Hent forestillingsbeskrivelse og praktisk info til den interaktive danseforestilling

Læs mere om Running Sculptures

Mere om de medvirkende

Marlene Bonnesen (DK) er danser og koreograf uddannet fra Den Danske Scenekunstskole, 2011-2015.

Mette Overgaard (DK) er professionel dansekunstner uddannet fra Iwanson International i München 2006-2009 og danseformidler fra Den Danske Scenekunstskole, 2011-2013.

David Kummer (DE) er danser og performer, uddannet fra Den Danske Scenekunstskole 2011-2015.

Foto: Lars Nybøl

KORA
Med KORA leverer Dansehallerne en palet af kvalificerede, relevante og inspirerende dansebesøg på institutioner, hvor små teams af professionelle kunstnere møder børn og unge og deres voksne i medskabende forestillinger.
KORA har kunsten som hjerte og tager afsæt i Dansehallernes overbevisning om, at børn og unge har krav på og behov for at møde den i deres hverdag. Dans og koreografi kan bidrage til at udvide børns og unges horisonter for, hvordan man kan agere i verden og dermed være væsentlige, sanselige indspark til identitetsdannelsen
Mere info

2. - 4. februar

Københavns Kommune